Rango: Orden
Fecha de disposición:
27 de noviembre de 1998
Fecha de publicación:
30/12/1998
Número de boletín:
2796
Órgano emisor:
Departamento de Medio Ambiente
Título: Orden
de 27 de noviembre de 1998, por la cual se aprueban los modelos MD-1(4)
i MD-15 de la declaración de carga contaminante vertida y se establecen
las normas de actuación de la Junta de Saneamiento en la valoración
y corrección de los datos declarados.
Ordre de 27 de novembre de 1998, per la qual s'aproven els models MD-1(4) i MD-15 de la declaració de càrrega contaminant abocada i s'estableixen les normes d'actuació de la Junta de Sanejament en la valoració i correcció de les dades declarades.
El Decret 286/1992, de modificació del procediment de determinació de l'Increment de Tarifa de Sanejament i Cànon de Sanejament per mesurament directe de la càrrega contaminant establert pel Decret 320/1990, de 21 de desembre, introdueix, a partir de l'1 de gener de 1993 l'obligació per als usuaris industrials d'aigua subjectes al tribut de sanejament de presentar la declaració de la càrrega contaminant abocada de les seves aigües residuals, a fi de fer a mans de la Junta de Sanejament les dades necessàries per a la determinació dels elements que integren la base imposable i el tipus del tribut.
La Llei 16/1997, de 24 de desembre, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per a l'any 1998, modifica en la disposició addicional trenta-quatrena el sistema de càlcul del coeficient punta (Cp) previst, fins al moment, en l'annex 3 del Decret 286/1992, al qual remet l'article 47.2 de l'esmentat text reglamentari. Aquesta modificació té una incidència manifesta en la determinació del tipus del tribut fixat de manera individualitzada per a cada establiment en funció de la càrrega contaminant abocada amb les seves aigües residuals.
D'altra banda, l'esmentada modificació
introdueix un cert grau de complexitat en el sistema de càlcul del
tribut que, per tal d'evitar distorsions en la determinació del
tipus, exigeix l'aprovació de dos nous models que s'incorporen als
que ja formen part de la declaració de càrrega contaminant
abocada. Concretament, fa necessària l'aprovació i incorporació
a la declaració del model MD-1(4), que permet declarar les dades
generals del subministrament d'aigua, i la del model MD-15, que permet
declarar aquelles situacions en què en un mateix conducte físic
d'evacuació es
poden diferenciar clarament diversos
tipus o qualitats d'abocaments d'aigües residuals.
A més, aquesta complexitat fa palesa la necessitat d'aclariment, en particular, dels aspectes que afecten més directament la determinació del coeficient punta i dels sistemes de la revisió d'ofici d'aquestes dades i coeficients, als efectes d'ajustar, de la manera més correcta possible, el tipus del tribut a la contaminació generada per cada establiment mitjançant l'abocament de les seves aigües residuals, per tal de garantir, entre d'altres, els principis d'igualtat i progressivitat, fonaments d'un sistema tributari just.
Per tot això, en ús de les facultats que em són atribuïdes,
Ordeno:
Article 1
Objecte
És objecte d'aquesta Ordre l'ordenació de l'actuació de la Junta de Sanejament en la determinació de l'Increment de Tarifa de Sanejament i Cànon de Sanejament basat en la declaració de càrrega contaminant abocada i l'aprovació dels models MD-1(4) i MD-15, que es contenen en l'annex 1 d'aquesta Ordre, i que s'incorporen als ja vigents que componen aquesta declaració tributària.
Article 2
Tipus de declaracions dels usuaris industrials
2.1 D'acord amb el que preveu l'article 42 del Decret 320/1990, de 21 de desembre, tots els usuaris industrials d'aigua, subjectes passius de l'Increment de Tarifa de Sanejament i pel Cànon de Sanejament, estan obligats a presentar davant la Junta de Sanejament una declaració relativa al volum i a la qualitat del seu abocament d'aigües residuals, la qual contindrà totes les dades necessàries per a la determinació dels elements del tribut.
A aquests efectes, es consideren usuaris industrials els següents:
2.1.a) Aquells establiments l'activitat dels quals, segons la Classificació Nacional d'Activitats Empresarials (CNAE), està compresa entre els núm. B-05.021 i E 41.000 ambdós inclosos.
2.1.b) També quedarà inclòs en la consideració d'usuari industrial tot aquell establiment que, independentment de la seva classificació en el CNAE, es consideri que té un consum d'aigua no exclusiu per als usos domèstics, i en aquest sentit la Junta de Sanejament podrà requerir la presentació de la declaració de la càrrega contaminant abocada.
2.2 L'òrgan competent ha de comprovar que la declaració de càrrega contaminant, en tant que declaració tributària, ha estat presentada pel subjecte passiu del tribut, és a dir, per la persona física o jurídica que realitza el fet imposable del tribut, o pel seu representant, que haurà d'acreditar la seva representació amb poder suficient mitjançant document públic o privat amb signatura legitimada notarialment. Cas que manqui alguna d'aquestes dades, i atesa l'obligació de presentació de la declaració de manera completa i correcta prevista en l'article 42 del Decret 320/1990, de 21 de desembre, la Junta de Sanejament en requerirà novament la presentació amb l'esmena dels defectes detectats.
2.3 En el marc d'allò previst en els apartats anteriors, es preveuen tres tipus de declaracions:
2.3.1 Declaració domèstica.
D'acord amb l'article 42.3.a) del Decret 320/1990, de 21 de desembre, resten obligats a presentar aquest tipus de declaració els usuaris industrials d'aigua considerats en l'article 2.1 d'aquesta Ordre quan la seva utilització d'aigua sigui exclusivament per als usos domèstics del personal i assimilables. Aquesta declaració consta dels models MD-0 i MD-1 (4).
De la presentació de la declaració domèstica i quan aquesta sigui acceptada per la Junta de Sanejament, en resultarà la corresponent resolució d'aplicació de l'Increment de Tarifa i/o el Cànon de Sanejament d'acord amb el sistema de tarifació per volum, segons el qual s'aplica el tipus domèstic del municipi sobre tota l'aigua abastada.
Quan, en el cas de presentar una declaració de tipus domèstic, i d'acord amb la documentació de què hom disposi, es consideri que la utilització i /o els abocaments d'aigua no són exclusivament els corresponents als usos domèstics del personal i assimilables, es procedirà, si s'escau, a requerir una declaració de tipus simplificada o ordinària i a arxivar la declaració domèstica inicialment presentada.
2.3.2 Declaració simplificada.
a) Declaració per a tots els
usuaris industrials a què es refereix l'article 2.1, en què
el seu consum d'aigua no és exclusivament per a usos domèstics
del personal o assimilables. S'utilitza aquesta declaració en el
cas que el declarant no tingui un coneixement precís dels seus abocaments
o els vulgui descriure de forma simplificada.
Aquesta declaració consta
dels models MD-0, MD-1 (1, 2, 3, 4), MD-10 o MD-15, MD-20, MD-30, MD-40
i
MD-50.
b) El model MD-15 permet declarar aquelles situacions en què en un mateix conducte físic d'evacuació es poden diferenciar clarament, per motius de temporalitat i/o producció, diversos tipus o qualitats d'abocaments d'aigües.
S'entén per conducte físic d'evacuació, als efectes de la seva declaració, aquell conducte d'aigües residuals dirigides cap a l'exterior de l'establiment, i després del qual ja no es modifica la seva qualitat perquè no rep més aportacions d'aigües de l'empresa mateixa no declarades amb altres models, i perquè no hi ha cap procés que alteri les seves condicions.
c) La possibilitat de declarar amb el model MD-15 es limita d'acord amb les condicions següents:
c.1 La diferència entre valors mitjans dels diferents paràmetres de contaminació corresponents als fulls MD-15 presentats referents a les diferents qualitats d'abocament per a un determinat conducte d'evacuació no podrà ser superior en un 100% respecte del valor mitjà més baix. Així mateix, el cabal dels diferents models MD-15 corresponent a cada punt d'evacuació no podrà ser inferior a un 20% del cabal total abocat mitjançant aquell conducte d'evacuació. En cas que no s'acompleixin aquests requisits, caldrà utilitzar la Declaració ordinària, o bé un model MD-10 per a cada conducte d'evacuació.
En les declaracions simplificades, ambdós tipus de fulls MD-10 i MD 15 es ponderaran entre si en el model MD-20 i segons el cabal anual abocat.
c.2 Quan es diferenciïn dos o més tipus de qualitat d'aigües per un únic conducte evacuació, la Junta de Sanejament podrà requerir expressament al declarant que especifiqui les causes de temporalitat, producció i/o altres motius que facin convenient efectuar aquesta diferenciació. Si no s'aporta aquesta justificació de forma satisfactòria, i previ el corresponent tràmit d'audiència, la Junta de Sanejament podrà arxivar la declaració, mantenint, però, com a vàlides les dades del tribut vigents fins al moment o les que es determinin d'ofici.
2.3.3 Declaració ordinària.
Segons el punt c) de l'article 42.3 del Decret 320/1990, de 21 de desembre, és un tipus de declaració específica per a aquells usuaris que, per les seves característiques, presentin abocaments irregulars i quan es conegui de manera precisa les variacions en la qualitat d'aquests abocaments. És especialment indicada en els casos d'abocaments irregulars motivats per l'estacionalitat de l'activitat, si bé també pot ser utilitzada en cas de variacions especialment significatives i conegudes derivades de la producció. Aquesta Declaració consta dels models MD-0, MD-1 (1, 2, 3, 4), MD-11 (1,2) i MD-12, MD-20, MD-30, MD-40 i MD-50.
2.4 De la presentació de la declaració simplificada o ordinària, i quan aquesta sigui acceptada per la Junta de Sanejament, en resultarà la corresponent resolució d'aplicació de l'Increment de Tarifa i/o Cànon de Sanejament d'acord amb el sistema de tarifació per càrrega contaminant, segons el qual el tipus individualitzat resultant de la càrrega contaminant abocada per cada establiment s'aplica sobre la totalitat de l'aigua abastada.
Quan la Junta de Sanejament, a la vista de la documentació i dels antecedents de què disposi en relació amb qui ha presentat la declaració, consideri que aquesta és incorrecta, incompleta o fraudulenta, es procedirà al requeriment que correspongui per corregir o completar les dades requerides, amb advertiment d'arxiu en el cas que no s'aporti allò requerit en el termini atorgat per fer-ho. En aquest cas, d'acord amb el que preveu l'article 42.7 del Decret 320/1990, de 21 de desembre, la Junta de Sanejament iniciarà les actuacions d'ofici oportunes.
Article 3
Correccions d'ofici dels valors de contaminació mitjana
Als efectes d'allò previst en els articles 43 i 48 del Decret 320/1990, de 21 de desembre, en la correcció de les dades corresponents als valors mitjans d'un o diversos dels paràmetres de contaminació, declarades per l'interessat o bé establertes d'ofici per la Junta de Sanejament per a la determinació del tribut aplicable a un establiment, caldrà tenir present el següent:
3.1 Condicions per a la correcció d'ofici.
La correcció d'ofici de les dades corresponents als valors mitjans de contaminació declarades o establertes per la Junta de Sanejament s'efectuarà quan aquelles amb les quals es realitzi la correcció superin d'un 15% les susceptibles de ser corregides, i siguin, com a mínim, el resultat de la mitjana de dos mesuraments de llarga durada de l'esmentat abocament que es corresponguin amb un període mínim de vuit hores de mostreig que es considerarà, als efectes de la seva representativitat, equivalent a un torn de treball complet. Es podrà procedir a un mesurament més curt quan hi hagi acceptació expressa per ambdues parts. Tanmateix, aquesta correcció només farà referència als paràmetres en què es constati un increment positiu respecte del valor declarat o establert anteriorment.
a) Per a la correcció esmentada, no es consideraran aquelles inspeccions anteriors a un any respecte de la data de la notificació de la correcció.
b) La correcció es podrà efectuar paràmetre a paràmetre, sense que s'hagin d'utilitzar les mateixes inspeccions realitzades per a tots els paràmetres corregits.
c) La data en què tindrà efecte la correcció serà el trimestre natural següent al de la darrera inspecció utilitzada per a la correcció. Tanmateix, les inspeccions utilitzades per a la correcció d'aquestes dades hauran de ser posteriors a la data en què produirà efecte la darrera declaració acceptada.
En el cas que, d'acord amb l'Administració, existeixin plans o convenis de seguiment dels abocaments d'aigües residuals d'un establiment, les dades resultants d'aquests plans o convenis, juntament amb les actuacions d'ofici realitzades, si escau, podran ser utilitzades per a la revisió de les dades corresponents als valors mitjans dels paràmetres de contaminació.
3.2 Tramitació i procediment.
En el procediment de correcció dels valors mitjans de contaminació, caldrà respectar les fases següents:
a) Fase de mesuraments i determinacions. Aquesta fase inclou les actuacions d'inspecció, mesurament, presa de mostres i analítica efectuades per la Junta de Sanejament directament o per mitjà d'establiments tècnics auxiliars per obtenir les dades necessàries per a la correcció esmentada. Durant aquesta fase, la Junta de Sanejament requerirà l'esmena de les dades que consideri incorrectament declarades, d'acord amb els antecedents de què disposi.
b) Audiència a l'interessat. Es notifica a l'interessat l'informe dels serveis tècnics amb les dades resultants de la correcció. Tanmateix, fins a aquest moment, l'interessat podrà proposar, de forma degudament justificada, l'ampliació del període de mostreig establert amb caràcter general en l'apartat 1 d'aquest article. Aquesta proposta d'ampliació restarà subjecta a l'aprovació de la Junta de Sanejament.
Si de la revisió sol·licitada no es desprèn un increment positiu del tipus ptes./m3, la Junta de Sanejament assumirà el cost del servei.
3.3 Conceptes i definicions.
a) Als efectes de procedir a la declaració dels valors mitjans de contaminació de cada paràmetre, s'entendrà que per a les declaracions simplificades aquests valors mitjans representen el valor mitjà anual de les aigües abocades corresponent a un conducte d'evacuació o tipus d'abocament; aquest valor es considera resultant i/o representatiu d'un període mínim equivalent a vuit hores d'abocament.
Per a les declaracions ordinàries, els valors mitjans de cada paràmetre de contaminació seran els resultants de les dades horàries declarades respecte de cada conducte d'evacuació o tipus d'abocament.
b) En relació amb la correcció dels valors mitjans, s'estableixen els termes següents:
Inspecció o mesurament de llarga durada. Aquella inspecció amb operacions de presa de mostres, on aquesta actuació té una durada mínima de quatre hores. També tindrà la consideració de mesurament de llarga durada aquella operació de presa de mostres de menys de quatre hores efectuada sobre un abocament que, per raó del sistema de tractament i/o homogeneïtzació, té una retenció superior a les 4 hores. En aquest darrer cas, caldrà, però, la conformitat de l'interessat en aquesta consideració.
Mesurament directe d'ofici. Conjunt d'operacions de llarga durada que comporten el mostreig d'un període de vuit hores. Si bé el conjunt de les diferents operacions de mostreig pot ser parcialment coincident amb els períodes mostrejats, aquesta coincidència no pot ser superior al 50% del temps mostrejat. Cas que la coincidència superi el 50%, cal efectuar un nou mesurament.
Jornada laboral, als efectes del mesurament directe d'ofici: període de vuit hores.
3.4 Determinació d'ofici de valors mitjans
En cas de manca de presentació de la declaració, o bé de presentació incompleta de la declaració, i en cas de desatenció del requeriment de presentació o esmena previst en l'article 43.1 del Decret 320/1990, de 21 de desembre, el procediment per a la determinació de les dades requerides serà el previst en l'apartat 1 del present article.
3.5 Determinació dels valors mitjans en abocaments discontinus
D'acord amb la previsió continguda en l'apartat 3r de l'article 43 del Decret 320/1990, de 21 de desembre, per raó de la discontinuïtat d'un determinat abocament i quan aquesta discontinuïtat impedeixi la determinació dels valors mitjans de contaminació mitjançant mesuraments de llarga durada, aquests podran ser substituïts pel conjunt d'un mínim de 4 mesuraments puntuals, sempre que es compleixin les següents condicions:
a) Que s'hagin acreditat per part de la Junta de Sanejament un mínim de dues inspeccions en un període no superior a l'any en què el mesurament no s'ha efectuat per raó de la discontinuïtat de l'abocament.
b) Que l'establiment disposi d'elements de retenció o producció que provoquen i/o comporten la discontinuïtat dels abocaments.
c) Que el volum anual abocat sigui menor als 10.000 m3 anuals.
Quan complint aquestes condicions es procedeixi a la substitució del mostreig o dels mostreigs de llarga durada per un mínim de quatre mostreigs puntuals, la mitjana dels valors dels paràmetres de contaminació resultants d'aquests mesuraments puntuals podrà ser considerada per al càlcul i la determinació dels valors mitjans de contaminació abocada.
3.6 Als efectes de la correcció d'ofici dels valors mitjans no es consideraran les incidències puntuals, sempre que es produeixin en els termes que s'estableixen a l'article 6, llevat dels supòsits de reiteració previst en el mateix article.
Article 4
Coeficients d'aplicació als usuaris industrials i assimilables. Coeficient punta
4.1 La fixació del tipus
de l'Increment de Tarifa o del Cànon de Sanejament aplicable de
manera individualitzada a una determinada empresa industrial, quan aquest
tipus es determini segons el sistema de mesurament directe de la càrrega
contaminant, pot comportar l'aplicació dels següents coeficients:
coeficient corrector de volum (Kr), coeficient punta (Cp), coeficient de
regulació (Cr), coeficient de salinitat (Ks), coeficient d'abocament
a mar, i
qualsevol altre que en el futur
pugui ser aprovat mitjançant Llei.
4.2 El coeficient punta aplicable a un establiment, d'acord amb la seva definició incorporada a la Llei 19/1991, de 7 de novembre, de reforma de la Junta de Sanejament, per la Llei 16/1997, de 24 de desembre de 1994, expressa la relació existent entre la contaminació mitjana i els valors de contaminació màxima, obtinguts a partir de la declaració de càrrega contaminant presentada per l'interessat o bé a partir del mesurament efectuat per l'Administració, d'acord amb els barems legalment establerts.
Els sistemes de revisió d'aquest coeficient es descriuen a l'article 5 de la present Ordre.
4.3 Als efectes de la determinació
d'aquest coeficient punta, s'entén per valor màxim de contaminació
declarat, per a un determinat paràmetre i conducte d'evacuació
o tipus d'abocament, el corresponent a la mitjana dels valors que superen
el valor mitjà d'aquest paràmetre de contaminació
expressats en concentració. Als efectes de procedir a la declaració
dels valors màxims per part dels interessats, cal considerar com
a valors base per declarar aquest tipus de dades els valors de contaminació,
expressats en concentració, corresponents a períodes no superiors
a una hora.
Quan es disposi de sistemes per
mesurar correctament el cabal, aquest valor mitjà es ponderarà
segons el cabal.
Article 5
Correccions d'ofici dels valors de màxims de contaminació als efectes de la fixació del coeficient punta
Als efectes d'allò previst pels articles 43 i 48 del Decret 320/1990, de 21 de desembre, en la correcció de les dades corresponents als valors màxims d'un o diversos dels paràmetres de contaminació, declarades per l'interessat o bé establertes d'ofici per la Junta de Sanejament per a la determinació del tribut aplicable de manera individualitzada a un establiment, caldrà tenir present el següent:
5.1 Condicions generals per a la correcció dels valors màxims:
a) Com a norma general, la correcció dels valors màxims declarats es podrà efectuar d'una de les maneres següents:
a.1) El valor màxim d'un determinat paràmetre es podrà corregir amb la mitjana d'un mínim de 2 valors resultants de dues inspeccions o operacions complementàries de control efectuades a l'abocament considerat, sempre que aquesta mitjana superi en un 15% el valor màxim subjecte a correcció i que els 2 valors siguin superiors al valor mitjà declarat o considerat per a aquell abocament.
En el cas de declaracions simplificades, i quan només s'hagin utilitzat dues inspeccions per a la correcció del valor màxim, a petició de l'interessat, la Junta de Sanejament procedirà a una tercera inspecció de caràcter puntual, per utilitzar, quan s'escaigui, les dades que en resultin en la correcció dels valors màxims. Si d'aquesta darrera inspecció no en resulta la correcció d'ofici dels valors màxims inicialment declarats, la Junta de Sanejament assumirà els costos derivats de la seva realització.
a.2) També es podrà utilitzar per a la correcció del valor màxim declarat, juntament amb els resultants d'una primera inspecció puntual o de llarga durada, els valors d'un o més paràmetres resultants d'una segona inspecció de llarga durada d'un mínim de 4 hores de mostreig degudament ponderat amb el cabal i sempre que el valor obtingut i utilitzat en la correcció superi d'un 15% el valor màxim subjecte a correcció. En aquest cas, no és procedent la realització d'una tercera inspecció, cas que aquesta sigui sol·licitada per l'interessat.
a.3) En cas de declaracions en què no s'hagi declarat un valor màxim, es considerarà que aquest s'ha declarat amb un valor igual al valor mitjà. En aquests casos, previ requeriment desatès per a la declaració de valors màxims diferents als valors mitjans per a la revisió del valor màxim considerat serà suficient el valor mitjà resultant de dues inspeccions puntuals, i no cal que els resultats d'ambdues inspeccions superin el valor mitjà declarat. En aquest cas, tampoc no escau una tercera inspecció sol·licitada per l'interessat.
b) Correcció dels màxims d'una declaració ordinària:
La correcció dels màxims en una declaració ordinària es podrà efectuar corregint els valors horaris declarats quan de les noves dades obtingudes en dos mesuraments, com a mínim de caràcter puntual, s'obtinguin valors superiors a un o més d'un valor horari declarat o a un conjunt d'ells. Amb aquestes dades, es procedirà al recàlcul del valor màxim mitjà declarat. En la correcció d'aquest tipus de declaracions, cada una de les inspeccions realitzades podrà servir per a la correcció de valors horaris diferents. Tanmateix, si la diferència respecte dels valors horaris és superior al 50% respecte del valor declarat, la correcció del valor màxim es podrà efectuar segons el que s'estableix a l'apartat a).
c) Amb caràcter general, per a la correcció dels valors màxims, caldrà tenir present el següent:
c.1) Per a la correcció esmentada, no es consideraran aquelles inspeccions anteriors a un any respecte de la data de la notificació de la correcció.
c.2) En cas d'utilitzar més d'una inspecció per a la correcció, les inspeccions considerades no hauran de ser necessàriament consecutives, si bé s'utilitzaran tots aquells valors obtinguts que superin el valor mitjà declarat per determinar un paràmetre de contaminació.
c.3) La correcció es podrà efectuar paràmetre a paràmetre, sense que s'hagin d'utilitzar les mateixes inspeccions realitzades per a tots els paràmetres corregits.
c.4) La data en què tindrà efecte la correcció serà el trimestre natural següent al de la darrera inspecció utilitzada per a la correcció.
c.5) Les inspeccions utilitzades per a la correcció d'aquestes dades hauran de ser posteriors a la data en què tindrà efectes la darrera declaració acceptada.
c.6) La correcció ha de ser notificada dins el termini de quatre mesos des de la darrera inspecció. Tanmateix, els efectes de la correcció es produiran a partir del trimestre natural següent al de la darrera inspecció utilitzada per efectuar-la.
c.7) Als efectes de la correcció dels valors màxims no es consideraran les incidències puntuals, sempre que es produeixin en els termes que s'estableixen a l'article 6, llevat del supòsit de reiteració previst en el mateix article.
Cas que, d'acord amb l'Administració, existeixin plans o convenis de seguiment dels abocaments d'aigües residuals d'un establiment, les dades resultants d'aquests plans o convenis, juntament amb les actuacions d'ofici realitzades, si escau, podran ser utilitzades per a la revisió de les dades corresponents als valors mitjans dels paràmetres de contaminació.
5.2 Tramitació i procediment
En el procediment de correcció dels valors màxims de contaminació, caldrà respectar dues fases, amb el mateix contingut que les previstes en l'article 3.2 d'aquesta Ordre.
a) Mesurament i determinacions. Aquesta fase inclou les actuacions d'inspecció, mesurament, presa de mostres i analítica efectuades per la Junta de Sanejament, directament o per mitjà d'establiments tècnics auxiliars, per obtenir les dades necessàries per a la correcció esmentada.
b) Audiència a l'interessat. Es notifica a l'interessat l'informe dels serveis tècnics amb les dades resultants de la correcció. Durant aquesta fase, la Junta de Sanejament requerirà a l'interessat l'esmena de les dades que consideri incorrectament declarades, d'acord amb els antecedents de què disposi.
5.3 Conceptes i definicions
a) S'entén per operació complementària de mesurament tota actuació de presa de mostres d'un abocament, tant de caràcter puntual com de llarga durada, susceptible de ser utilitzada per a la revisió de les dades que intervenen en la determinació del tribut de sanejament.
b) S'entén per inspecció o mesurament puntual aquella inspecció amb operacions de presa de mostres de durada inferior a quatre hores.
Article 6
Incidències accidentals en els abocaments. Notificació i afectació en la correcció de valors màxims i mitjans
6.1. Als efectes de la correcció d'ofici dels valors màxims o mitjans, s'entendrà que és una incidència puntual aquella declarada per part de l'interessat com de caràcter accidental, que comporti una variació dels valors màxims i/o mitjans declarats, però quedi subsanada en un període de temps breu, sigui notificada amb anterioritat a una inspecció i no es pugui considerar reiterada en un mateix any.
S'entén que hi ha reiteració quan un mateix establiment declara més de tres incidències anuals.
6.2 Tanmateix, abans de considerar els resultats d'una inspecció per a la possible correcció del coeficient punta, s'avaluarà el caràcter accidental de la incidència.
Disposició final
Aquesta Ordre entrarà en vigor l'endemà de la seva publicació al DOGC.
Barcelona, 27 de novembre de 1998
Joan-Ignasi Puigdollers i Noblom
Conseller de Medi Ambient
Annex 1
Models de declaració MD-1(4), MD-15
(Vegeu annex al document PDF)
(98.328.097)